Έννοια Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι πρακτική marketing που χρησιμοποιείται με σκοπό την απόκτηση αναγνωρισιμότητας, επισκεψιμότητας και πελατών μέσα από πηγές και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram κτλ. Πρόκειται για μια στρατηγική, η οποία επιφέρει τεράστιους αριθμούς επισκεπτών και αναγνωρισιμότητα του προϊόντος ή της εταιρείας, εύκολα και γρήγορα. Αποτελεί ένα νέο είδος marketing που απευθύνεται σε ένα νέο καταναλωτή. Ζούμε σε μια εποχή που η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που επικοινωνούμε, που σκεφτόμαστε, που αποφασίζουμε, αλλάζει τις συνήθειές μας και εμάς τους ίδιους.

Πως λειτουργεί

Το Social Media Marketing χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες του Internet μαζί με την διαδικτυακή κοινωνικοποίηση, έτσι ώστε η επιχείρηση να έχει τη δυνατότητα να περάσει την πληροφορία που θέλει, να προσελκύσει νέους πελάτες ή να ενισχύσει τη σχέση της με τους ήδη υπάρχοντες, μέσα από τη διαδραστικότητα που της δίνεται και να διαδώσει όποιο άλλο προϊόν ή υπηρεσία έχει. Γενικά, το Social Media Marketing αφορά οποιαδήποτε προβολή σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε από πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook και προωθητικές καμπάνιες στο Twitter, καθώς και άρθρα αναρτημένα στο Google+.

Το Social Media Marketing βασίζεται στο συνδυασμό πολλών διαφορετικών τάσεων. Μερικές από αυτές οι τάσεις είναι :

  1. Απευθείας, επικοινωνία ανάμεσα σε εταιρείες και πελάτες, χωρίς ενδιάμεσους.
  2. Απευθείας, επικοινωνία ανάμεσα σε πελάτες.
  3. Ενίσχυση της φωνής του πελάτη, μέσα από τα Social Media.
  4. Ανάγκη για μια αυθεντική ιστορία που ικανοποιεί ανθρώπινες ανάγκες.

Οφέλη από την χρήση των Social Media

1. Αναγνωρισιμότητα
Τα Social Media αρέσουν στους χρήστες, αρέσουν δηλαδή και στους πελάτες σας. Τους αρέσει να σχολιάζουν, να ανεβάζουν φωτογραφίες, να μοιράζονται πράγματα στα οποία βρίσκουν ενδιαφέρον, να αλληλεπιδρούν με τα brands. Όταν η επιχείρηση έχει παρουσία στα Social Media είναι ευκολότερο για τους πελάτες να την βρουν και να επικοινωνήσουν μαζί της.

2. Αύξηση των επισκέψεων στο site της επιχείρησης
Ένα ακόμα όφελος, είναι η αύξηση της κίνησης προς την σελίδα της επιχείρησής σας. Δημιουργήστε χρήσιμο, περιεχόμενο, προσφορές, tips κ.α και μοιράστε το στα κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα για την επιχείριση σας. Είναι σίγουρο ότι θα ξεκινήσετε να συγκεντρώνετε ποιοτική εισερχόμενη κίνηση, κάτι που θα αυξήσει και σε επόμενο χρόνο την κατάταξη (ranking) στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

3. Υποστήριξη και βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη (Customer Support)
Ο πελάτης θεωρεί ότι η επιχείρηση σας έχει σίγουρα παρουσία στα Social Media και θα προτρέξει εκεί για να ρωτήσει, να λάβει υποστήριξη και θα περιμένει άμεση απάντηση. Όσες εταιρείες καταφέρουν να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανάγκες, θα ξεχωρίσουν στην επιλογή του.

4. Σχέσεις Εμπιστοσύνης
Στα Social Media θα ξεχωρίσετε, αν σκέφτεστε να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Η σχέση εμπιστοσύνης ξεκινάει πριν την αγορά μιας υπηρεσίας ή προϊόντος, ακολουθεί η εμπειρία της αγοράς και συνεχίζεται με το after sale και την πιθανή νέα μελλοντική πώληση. Τα Social Media έρχονται να ενισχύσουν πολλαπλασιαστικά μια καλή εικόνα της επιχείρησης στον πραγματικό κόσμο.

5. Στόχευση στο κατάλληλο κοινό και γεωγραφική περιοχή
Με την χρήση του social media marketing έχετε την δυνατότητα να στοχεύετε συγκεκριμένο κοινό που ενδιαφέρει την επιχείρηση σας σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Σε σχέση με παραδοσιακές μεθόδους marketing online & offline, μπορείτε να χτίσετε μια σχετικά φθηνή διαφημιστική καμπάνια στο κοινό που σας ενδιαφέρει.