Διαθέτεις ένα μηνιαίο ποσό για διαφήμιση σε κανάλια όπως το Facebook Ads και το Google Ads και αναρωτιέσαι αν το website σου ανταποκρίνεται στις ανάγκες και προσδοκίες του μέσου χρήστη. Κατευθύνεις τους χρήστες σε μία φόρμα επικοινωνίας που κανείς δεν συμπληρώνει. Πιστεύεις πως σπαταλάς τα χρήματά σου χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Συχνά καλείσαι να βρεις λύση στα παραπάνω και προσπαθείς να ενημερωθείς και να μάθεις αν κάτι απ’ όλα αυτά μπορεί να πάει καλά. Η απάντηση όμως όσο και αν σου φαίνεται περίεργο είναι απλή και βρίσκεται σε μία μόνο λέξη, “Δοκιμή” και στην μέθοδο A/B Testing.

Τι είναι το A/B Testing

Το A/B Testing είναι ένας απλός τρόπος για να καταλάβεις αν ορισμένες αλλαγές που πρόκειται να πραγματοποιήσεις στο website σου θα φέρουν το αποτέλεσμα που επιθυμείς. Μιλάμε για αλλαγές που αφορούν τον σχεδιασμό του website σου, τα χρώματά και το γενικό Design του. Για παράδειγμα, τι μορφή και τι χρώμα πρέπει να έχουν τα Call To Action (CTA) buttons και σε ποιο σημείο πρέπει να βρίσκονται για να μπορέσει χρήστης να τα δει εύκολα και να αλληλεπιδράσει με αυτά;

Στόχοι και προϋποθέσεις

Αφού έχουμε αποφασίσει ποιος είναι ο στόχος που θέλουμε να πετύχουμε με την δοκιμή αυτή (συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας κλπ), ήρθε η ώρα να περάσουμε στην δοκιμή. Προϋπόθεση για να πάρουμε τα σωστά αποτελέσματα είναι να έχει το website μας ικανοποιητική επισκεψιμότητα, διαφορετικά δεν έχει νόημα να κάνεις την δοκιμή σε ένα website με πολύ μικρή επισκεψιμότητα.

A/B Testing: Το παράδειγμα

Αν έχεις σκοπό να προωθήσεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σου, δημιουργείς δύο διαφορετικές εκδοχές της σελίδας. Φροντίζεις αυτές οι δύο εκδοχές να έχουν ορισμένα κοινά στοιχεία, αλλά κατά κύριο λόγο να διαφέρουν μεταξύ τους. Διαφορετικό χρώμα στα Buttons, διαφορετικό κείμενο, διαφορετικό στήσιμο και εικόνες.

Στην συνέχεια χωρίζεις το budget που διαθέτεις σε δύο ίσα μέρη για τις δύο εκδοχές. Είναι λάθος να επιλέξεις διαφορετικό κοινό, ηλικία και δημογραφικά κριτήρια ανάμεσα στις δύο σελίδες που δημιούργησες. Τέλος, αφού παρακολουθήσεις τα αποτελέσματα από το Analytics, μπορείς να διακρίνεις ποια εκδοχή των δύο σελίδων που δημιούργησες ανταποκρίθηκε καλύτερα σε αυτό που ήθελες να πετύχεις. Αφήνεις στο website σου την σελίδα που σου έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα και αυτό ήταν!